Молодий програміст отримує запрошення до гірського маєтку видатного вченого, який заробив мільйони на високотехнологічних розробках. Геній пропонує йому стати частиною незвичайного експерименту, так званого тесту Тюрінга, аби визначити, чи здатна машина мислити. Звісно, в ході спілкування герой прив'язується до машини, бо надзвичайно складно відрізнити її від справжньої людини, і починає поділяти її думки, хвилювання та острахи.
Вона / Her (2013)
Теодор працює автором особистих листів, які люди надсилають один одному з приводу і без. Після розлучення він почувається самотньо і вирішує спробувати поспілкуватися з новою комп'ютерною системою штучного інтелекту OS1. Після завантаження, система обирає собі ім'я Саманта і стає Теодору близьким другом. Ця картина є своєрідним анонсом до не такого вже і далекого нашого майбутнього, яке має всі шанси сПРАВдитись. Попри тему нестандартних відносин, фантастична мелодрама залишає по собі цілком людські почуття, зрозумілі і знайомі нам за власним досвідом.
Той, що біжить по лезу / Blade Runner (1981)
Культова картина класичної наукової фантастики. Людство створило реплікантів - штучних людей, які зовні нічим не відрізняються, але насправді є рабами: їх використовують для колонізації інших планет. Щоб зберегти контроль над ними, науковці закладають у кожному з них генетичну програму, за якою через кілька років життя репліканти вмирають. Деякі з них не бажають з цим миритися, організовують утечі та повстання. Ці «зламані» роботи підлягають фізичному знищенню, функцію якого покладено на особливий підрозділ правоохоронних органів - "бігунів по лезу" («блейд-ранерів»).
Єва: штучний розум / Eva (2011)
Чи зможуть люди прийняти роботів, які нічим не будуть від них відрізнятися, як повноцінних особистостей або будуть ставитися до них як до побутової техніки? Де та межа в свідомості і поведінці робота, яка розділяє його і людину? Алекс вже багато років працює над різноманітною робототехнікою, але йому ніяк не вдається наділити свої творіння повноцінним емоційним спектром. Дочка його брата стає гідним прототипом для нового робота-дитини, яку намагається створити Алекс. Спокійна, затишна і неспішна стрічка з чудовим акторським складом і засніженими краєвидами.
Двохсотлітня людина / Bicentennial Man (1999)
Внаслідок глобального технологічного прориву, стало звичною справою тримати вдома робота для різних побутових клопотів. Чергова сім'я придбала собі подібного - робота нового покоління NDR-114, якого молодша донька ласкаво називає Ендрю. Проживши якийсь час разом із людьми, він починає відчувати емоції і прагне стати якнайбільш схожим на родину, з якою мешкає. Ендрю замислюється про цінність людського життя всерйоз і шукаючі відповідей на всі ті питання, які починають хвилювати його зовсім не штучний розум, вирушає у багаторічну подорож.
Орлиний зір / Eagle Eye (2008)
Безтурботний ледар Джері одного дня потрапляє до поліцейського відділку за помилковим звинуваченням, та це далеко не найгірше, що чекає на нього у майбутньому. Загадкова жінка телефонує і віддає ультимативні накази, вона може підключитися до будь-якого телефону, спостерігати через всі камери міста і керувати будь-яким транспортом. Одразу за відмовою від виконання настає смерть. За складними і незрозумілими діями складно побачити справжню мету системи. Динамічні сцени та напруга не дозволяють ні на хвилину перестати задаватися питанням - що ще голос змусить його зробити?
Космічна одіссея 2001 року / 2001: A Space Odyssey (1968)
Легендарна стрічка Стенлі Кубрика у свій час стала справжнім проривом в заданій темі і визначила подальший розвиток фантастичного жанру на роки вперед. Вона покликана показати, наскільки близько ми здатні наблизитись до розгадок і відповідей, будучи при цьому такими мізерно-незначними в масштабах Всесвіту. Це авторська фантастика, філософська притча про, цитуючи самого Кубрика, «місцезнаходження людини в системі космічного абсолюту». Аналізуючи нашу історію, Кубрик приходить до всього того, що не дає спокою нам і сьогодні: «що чекає нас у майбутньому?», «Звідки ми?», «Хто ми такі?».Відповіді на всі ці питання великий режисер зашифрував у своїй найнезрозумілішій і екзистенціальній картині. Але скільки б ми не передивлялися цей фільм, щоразу знаходимо для себе якісь нові відповіді (а разом з ними - і нові питання) та інтерпретації.
Штучний розум / A.I. Artificial Intelligence (2001)
Одне з головних питань, яке ставить цей фільм - якщо робот щиро полюбить людину, яку відповідальність накладе на людину ця любов? Девід – дитина-робот, який більш за все на світі прагне стати справжнім, своєрідний кіберпанковий Пінокіо. Будучи щирим і довірливим, він піддається чужим підступам і залишається один на один зі своїм болем, почувши тільки «Вибач за цей жорстокий світ». З ряду інших фантастичних блокбастерів цей фільм виділяє неймовірно сильна психологічна сюжетна лінія про прагнення дитини-робота завоювати любов людської матері.
«Я, робот» / I, Robot (2004)
Вдала ілюстрація світу, створеного Айзеком Азімовим - 2035 рік, майже всю побутову техніку роботизовано, роботи стали слугами, порадниками, помічниками і навіть друзями, вони неухильно підкоряються трьом законам робототехніки. Лише один поліцейський Дел Спунер не згоден з такою тотальною довірою до роботів, він остерігається їх бунту, адже отримати владу над залежним людством буде неймовірно легко. У корпорації US Robotics загадково йде з життя вже другий винахідник, залишаючи передсмертну голограму особисто для Спуна. Поліцейський, все ще уникаючи роботів, береться за розслідування. Однак перш ніж він з'ясує справжні проблеми корпорації і чим все це може загрожувати усьому прогресивному людству, йому доведеться пройти дуже складний шлях.
Машина / The Machine (2013)
Головний герой, блискучий вчений Вінсент МакКарті, за роки своєї праці створив квантовий комп'ютер, мозковий протез і своє найвидатніше творіння - "Машину". Це андроїд у вигляді прекрасної дівчини зі здібностями справжнього спецназівця, який має стати на захисті Великобританії у війні з Китаєм. От тільки, схоже, Вінсент дійсно перевершив себе, бо в Машині доволі швидко починають прокидатися людські риси і вже ніхто не може сказати напевно, що саме вона собою являє - людину, робота або робота із душею людини. Одного дня вчений розуміє, що Машина зі свідомістю може стати чимось більшім, ніж просто солдатом, вона стає занадто небезпечною навіть для свого творця.
Джерело: https://www.ar25.org
Немає коментарів:
Дописати коментар